Onderzoek: Wat is een succesvolle webwinkel?

Hoe denken vrouwelijke webwinkeliers in Nederland over hun webwinkel?
Is een webwinkel inderdaad voor mutsen, of hebben we wel degelijk ambitie?
En zo ja: wat voor ambitie?

De vraag: “Wanneer is een webwinkel succesvol?” stelden we op Twitter.
En dat hebben we geweten!
Hieronder een korte bloemlezing, om je alvast op scherp te zetten…

We horen jouw mening graag!

Vul je deze vragenlijst in?
Daarin vragen we je niet alleen naar jouw mening over succes, maar ook naar wat je van ons vindt. Wij zijn namelijk benieuwd, na 3 jaar…

De vragenlijst invullen duurt een minuut of 10. Best een investering, dat begrijpen we… Als dank krijg je 40% korting op al onze werkboeken en -bladen.
Kun je in de kerstvakantie extra voordeling werken aan het succesvoller maken van joue webwinkel!

Het belang van jouw eigen definitie van succes

Als jij trots bent op je webwinkel, word je een stuk succesvoller.
Wij helpen jou over je gêne heen te stappen en op te vallen.

Maar om dat te kunnen doen, is het belangrijk te begrijpen waar die gêne vandaan komt.
Meestal komt dat door een opgelegde definitie van succes.
Want een succesvolle zakenvrouw, dat is een roodgestifte, hooggehakte power feministe met een glazen hoekkantoor en een vette Hummer onder haar kont.
En een vrouwelijke webwinkelier – dat is een moeke in een witte driekwartlegging met een bakfiets vol grappig-ingepakte huisvlijt.

Wat is een succesvolle webwinkel…
volgens onze Twittervolgers?

Die definitie van succes (en van vrouwelijke webwinkeliers!) vinden wij een beetje beperkt.
Daarom starten we op Twitter een discussie – die uiteindelijk drie dagen duurde.
De discussie startte zo:

Na die vraag regende het reacties. Veel mensen vroegen terecht: “Wat versta je onder succes?” Tja, dat is iets wat je alleen voor je zelf kunt bepalen. 

Wat is de definitie van succes?

Omdat iedereen een andere definitie van succes hanteert, stelden we ook deze vraag op Twitter.

Hier wat reacties. Veel mensen gaan bij geluk uit van een ‘goed gevoel’, ‘leuk werk’ waar je gelukkig van wordt en ’tevreden klanten’:

 

 

 

 

 

 

 

 

Op een gegeven moment leek er consensus te zijn: het belangrijkste is fijn werk, tevreden klanten, de rekeningen kunnen betalen – en vooruit: wat geld verdienen.
En toen kwam de tweet van fotografe Else Kramer:

Een knuppel in ons eensgezinde hoenderhok – maar ook een mooie katalysator voor de discussie.

Na deze tweets kreeg de volgende stelling veel bijval:

En ook deze tweet van Coretty Wierdsma kreeg veel bijval:

Kortom: wat is een succesvolle webwinkel?

Daar is nog geen eenduidig antwoord op – ook niet na een driedagendurende twitterdiscussie.
De één vindt haar webwinkel succesvol als ze het er leuk naast kan doen, de ander als ze er fulltime in werkt en er een dito inkomen uit kan halen.

Wat vind jij?

Wij willen heel graag begrijpen wat een Nederlandse webwinkelier nu onder een succesvolle webwinkel verstaat. Daarom vragen we jullie ook graag om je mening!

>> vul de vragenlijst in

Hoe meer mensen de vragenlijst invullen, hoe duidelijker het beeld wordt.
En hoe gerichter we een tegengeluid kunnen geven aan al die mensen die succes definiëren als een glazen hoekkantoor, een corporate Hummer onder je kont en een lekkere secretaris die goddelijke cappucino’s voor je maakt.

Bovendien kunnen we met jullie mening over MamaMarketing gerichter informatie delen – en kunnen we jou dus beter helpen met aanpakken van je webwinkelmarketing!

Invullen dus, die vragenlijst!
Al was het maar voor die 40% korting op al onze werkboeken en -bladen…

2 reactie bij Onderzoek: Wat is een succesvolle webwinkel?

  1. hester 17 december 2013 bij 10:48 #

    wil graag de vragenlijst invullen maar de link werkt niet…..

    • Diana van Ewijk 17 december 2013 bij 13:49 #

      Klopt Hester, ik heb het zojuist aangepast! Dank voor je oplettendheid. En veel succes met invullen!